måndag 6 maj 2013

Böcker


Det är två saker de flesta ser när de kommer till mitt hem, det är växter och det är böcker. Båda är saker jag trivs med att ha runt omkring mig.

Böcker har jag alltid älskat. Mina föräldrar har berättat att jag redan som litet barn ville att alla gäster skulle läsa för mig. Att det fanns böcker hemma var säkert viktigt, Bra Böckers bokklubb gjorde att det fanns gott om böcker, inte bara i akademikerhem.

Jag tror att det är mycket viktigt att böcker finns runt en, finns det inte det är det svårare att intressera sig för något som man sällan sett. Därför tror jag inte på e-böcker, då de inte syns på
samma sätt i hemmet som ”riktiga” böcker. Ser man inte det, finns det inte. Mina döttrar kommer förhoppningsvis att känna kärleken till böcker. Den äldsta gillar redan böcker, den andra bor i det rummet med de flesta av mina böcker, man får hoppas att hon vill läsa dem också.

1 kommentar:

  1. Glöm inte att böcker dessutom har utmärkt isoleringsvärde i hus, går inte att skydda sig från vinterkylan med e-böcker! :-)

    SvaraRadera