lördag 22 december 2012

Statistiska funderingar


Jag har nu några månader haft en blogg. Man kan fråga sig varför man skriver, och svaret är väl att det är skönt att få tänka högt ett tag. Det ger en del självbekräftelse att se att folk läser ens alster, även om det inte är gigantiska horder.

Det av mina inlägg som varit mest läst intill denna stund har varit ”Förstörarnas ansikte”, säkert för att den var länkad från DN:s hemsida. Eftersom jag älskar statistik så kan man ju se en hel del om vilka som läser (dock inte exakt vilka som läser). De tio vanligaste länderna har varit, i följande ordning; Sverige, USA, Ryssland, Storbritannien, Tyskland, Ungern, Norge, Polen, Belgien och Danmark. Att Ryssland ligger så högt förvånar mig lite, men annars är det inga märkligheter.

Av webläsare är Firefox  vanligast med 26% följt av Chrome med 22% av alla som läst bloggen. Den stora majoriteten, 58 %, har läst den via en dator med Windows, i en iPhone har 19% läst mina inlägg.
Det som saknas är några kommentarer, den enda hittills har jag gjort själv. 

1 kommentar:

  1. välkommen till klubben... Jag kan ha ibland 150 besök och ändå tar sig ingen tid att kommentera... lite trist. :-/

    SvaraRadera